χωρίς-επεμβάσεις-8-αποδεδειγμένοι-τρό-62340

Χωρίς επεμβάσεις: 8 αποδεδειγμένοι τρόποι για την πρόληψη των ρυτίδων

Ανάγνωση: 11'

Δεν είναι κακό να έχεις ρυτίδες. Μερικές γραμμές προσώπου μπορεί να είναι ελκυστικές και να προσθέσουν χαρακτήρα στο πρόσωπό σας. Αλλά δεν είναι μυστικό ότι πολλοί από εμάς θα προτιμούσαν να τους κρατάμε υπό έλεγχο.

Χωρίς επεμβάσεις

Χωρίς ιατρική ή χειρουργική παρέμβαση, μπορεί να είναι δύσκολο να αντιστρέψετε την εμφάνιση των ρυτίδων μόλις τις έχετε. Υπάρχουν όμως βήματα που μπορείτε να κάνετε και αλλαγές στον τρόπο ζωής που μπορείτε να κάνετε για να επιβραδύνετε την εμφάνισή τους.

Σε αυτό το άρθρο, θα ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά σε οκτώ τεκμηριωμένους τρόπους που θα βοηθήσουν στη διατήρηση των ρυτίδων στον κόλπο.

Τι προκαλεί τις ρυτίδες;

Το δέρμα του καθενός γερνά, γι’ αυτό το δέρμα ενός μικρού παιδιού και το δέρμα ενός 90χρονου φαίνεται πολύ διαφορετικό.

Το δέρμα χάνει την ελαστικότητά του καθώς γερνάμε επειδή η παραγωγή κολλαγόνου επιβραδύνεται με την πάροδο του χρόνου. Αυτή η διαδικασία μπορεί να επιδεινωθεί από διάφορους παράγοντες, όπως η έκθεση στον ήλιο, η ρύπανση και ορισμένες συνήθειες του τρόπου ζωής.

Καθώς μεγαλώνετε, το δέρμα σας τείνει επίσης να γίνεται πιο λεπτό και ξηρό. Όταν το δέρμα σας δεν έχει τόση υγρασία ή όγκο όπως παλιά, μπορεί επίσης να το κάνει πιο επιρρεπές στις ρυτίδες.

Τι μπορείτε να κάνετε για να αποτρέψετε τις ρυτίδες;

Η γενετική μπορεί να παίξει ρόλο στο πώς γερνά το δέρμα σας με την πάροδο του χρόνου. Αυτό είναι γνωστό ως εγγενής γήρανση.

Αλλά ακόμα κι αν η οικογένειά σας έχει δέρμα που τείνει να ζαρώνει εύκολα, εξακολουθείτε να έχετε καλό έλεγχο του δικού σας δέρματος και του πόσο καλά γερνάει. Αν και είναι αναπόφευκτο να μην εμφανιστούν οι ρυτίδες κάποια στιγμή, η καλή φροντίδα του δέρματός σας μπορεί να βοηθήσει πολύ στο να το διατηρήσετε χωρίς ρυτίδες για όσο το δυνατόν περισσότερο.

Παρακάτω αναφέρονται οκτώ παράγοντες του τρόπου ζωής που μπορούν να βοηθήσουν να διατηρήσετε το δέρμα σας υγιές και νεανικό.

1. Προστατευτείτε από τον ήλιο

Είναι γνωστό ότι η έκθεση στον ήλιο μπορεί να βλάψει το δέρμα σας, οδηγώντας σε πρόωρη γήρανση και ρυτίδες.Σύμφωνα με μια μελέτη του 2013, η τακτική χρήση αντηλιακού έχει την ικανότητα να επιβραδύνει τα σημάδια γήρανσης του δέρματος.

Για να προστατεύσετε το δέρμα σας από τις βλαβερές υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου (UV), είναι ζωτικής σημασίας να εφαρμόζετε SPF μεταξύ 30 και 50 κάθε μέρα, ακόμα κι αν έχει συννεφιά. Οι ακτίνες UV μπορούν ακόμα να διαπεράσουν τα σύννεφα, επομένως μην παραλείπετε το αντηλιακό μόνο και μόνο επειδή δεν έχει ήλιο.

Για επιπλέον προστασία, φορέστε ένα καπέλο με φαρδύ γείσο, ανοιχτόχρωμα ρούχα που θα αντανακλούν τον ήλιο και γυαλιά ηλίου με προστασία UV.

2. Χρησιμοποιήστε ένα ρετινοειδή

Τα ρετινοειδή, τα οποία προέρχονται από την αξιόπιστη πηγή βιταμίνης, είναι ένα από τα πιο μελετημένα αντιγηραντικά συστατικά. Μερικές φορές αναφέρεται ως ρετινόλη, τα ρετινοειδή έχουν την ιδιότητα να αυξάνουν την παραγωγή κολλαγόνου, το οποίο βοηθά στη γεμίζει το δέρμα.

Τα ρετινοειδή ενθαρρύνουν επίσης την αναγέννηση του δέρματος και μπορούν να προάγουν τη δημιουργία νέων αιμοφόρων αγγείων, τα οποία μπορεί να βοηθήσουν στη βελτίωση της συνολικής εμφάνισης και υφής του δέρματος.

Υπάρχουν πέντε κύριοι τύποι ρετινοειδών, ο καθένας με ελαφρώς διαφορετικούς βαθμούς ισχύος. Μερικά είναι διαθέσιμα σε κρέμες και τζελ που μπορείτε να αγοράσετε χωρίς συνταγή, ενώ άλλα διατίθενται μόνο με ιατρική συνταγή.

Οι δερματολόγοι συνιστούν να ξεκινήσετε με μια μικρή ποσότητα για να ελέγξετε την ανοχή του δέρματός σας στο προϊόν και να το χρησιμοποιείτε κάθε δεύτερη μέρα για να αποφύγετε το ξεφλούδισμα.

Μιλήστε με τον δερματολόγο σας για να μάθετε ποια επιλογή είναι κατάλληλη για το δέρμα σας.

3. Ενυδατώστε

Μια ενυδατική κρέμα λειτουργεί σαν ένα ποτό νερού για το πρόσωπό σας.

Οι ενυδατικές κρέμες βοηθούν στη θρέψη και την ενυδάτωση του δέρματος. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς μεγαλώνετε και το δέρμα σας γίνεται πιο ξηρό, γεγονός που το κάνει πιο επιρρεπές στις ρυτίδες.

Η έρευνα δείχνει ότι η χρήση μιας ενυδατικής κρέμας που περιέχει υαλουρονικό οξύ και βιταμίνη CT αξιόπιστη πηγή είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική στην πρόληψη του σχηματισμού ή της βαθύτερης εμφάνισης των ρυτίδων.

Ρωτήστε τον δερματολόγο σας για συστάσεις προϊόντων για το δέρμα σας.

4. Μείνετε ενυδατωμένοι

Το πόσιμο νερό είναι απαραίτητο για την καλή υγεία. Το σώμα σας χρειάζεται νερό για σχεδόν κάθε λειτουργία που κάνει.

Εκτός από ζωτικές λειτουργίες όπως η έκπλυση των τοξινών από το σώμα σας, η βοήθεια στην πέψη και η ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματός σας, το νερό μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να διατηρήσετε το δέρμα σας υγιές και ενυδατωμένο εκ των έσω.

Σύμφωνα με μια μελέτη του 2015 που διεξήχθη σε μια υγιή ομάδα γυναικών, διαπιστώθηκε ότι η υψηλότερη πρόσληψη νερού μπορεί να έχει επίδραση στην ενυδάτωση του δέρματος και μπορεί να επηρεάσει θετικά τη φυσιολογία του δέρματος.

Μια άλλη μελέτη από το 2017 διαπίστωσε ότι η κατανάλωση εκχυλίσματος φύλλων βάλσαμου λεμονιού, το οποίο βρίσκεται συνήθως στο τσάι, μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση της ελαστικότητας του δέρματος και στη διόρθωση της βλάβης των ιστών.

5. Τρώτε τροφή πλούσια σε βιταμίνες

Πιθανότατα έχετε ακούσει το ρητό, «Είσαι αυτό που τρως». Όταν πρόκειται για το πόσο καλά γερνά το δέρμα σας, αυτό ισχύει ιδιαίτερα.

Μια μεγάλη ολλανδική μελέτη από το 2019, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 2.700 συμμετέχοντες, διαπίστωσε ότι οι διατροφικές συνήθειες σχετίζονται με τις ρυτίδες του προσώπου, ειδικά στις γυναίκες.

Σύμφωνα με τη μελέτη, οι γυναίκες των οποίων η διατροφή περιλαμβάνει υψηλή ποσότητα κόκκινου κρέατος και ανθυγιεινά σνακ τείνουν να έχουν περισσότερες ρυτίδες στο πρόσωπο από τις γυναίκες που περιλαμβάνουν περισσότερα φρούτα στη διατροφή τους.

Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε αντιφλεγμονώδεις ή αντιοξειδωτικές ιδιότητες μπορεί επίσης να βελτιώσουν την ελαστικότητα του δέρματος και να προστατεύσουν από τη φθορά του δέρματος και την πρόωρη γήρανση. Ορισμένα τρόφιμα και ποτά με αυτές τις ιδιότητες περιλαμβάνουν:

πράσινο τσάι

ελαιόλαδο

σολομός

αβοκάντο

ρόδια

σπόροι λιναριού

λαχανικά, ιδιαίτερα καρότα, κολοκύθα, φυλλώδη πράσινα, πιπεριές και μπρόκολο

6. Κοιμηθείτε ανάσκελα

Σύμφωνα με μια μελέτη του 2016, η θέση ύπνου σας μπορεί να έχει επίδραση στο σχηματισμό ρυτίδων. Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που κοιμούνται στο πλάι ή στο στομάχι τους είναι επιρρεπείς σε μηχανικές δυνάμεις συμπίεσης, οι οποίες μπορούν να επιταχύνουν το σχηματισμό ρυτίδων και επίσης να παραμορφώσουν το δέρμα του προσώπου.

Ένας τρόπος για να αποφευχθεί αυτό είναι να προσπαθήσετε να κοιμάστε ανάσκελα αντί στο πλάι ή στο στομάχι σας.

Οι μεταξωτές μαξιλαροθήκες μπορεί επίσης να είναι πιο ευγενικές με το δέρμα σας από τις βαμβακερές, καθώς δημιουργούν λιγότερη τριβή και βοηθούν στην πρόληψη της τριβής του δέρματος.

7. Μην καπνίζετε

Ο καπνός του τσιγάρου καταστρέφει το κολλαγόνο και την ελαστίνη, τις ίνες που δίνουν στο δέρμα σας την ελαστικότητα και τη δύναμή του.

Επίσης, η νικοτίνη στα τσιγάρα προκαλεί συστολή των αιμοφόρων αγγείων σας. Αυτό μειώνει τη ροή του αίματος στο δέρμα σας. Ως αποτέλεσμα, το δέρμα σας δεν λαμβάνει τόσο πολύ οξυγόνο. Θα περιορίσει επίσης τα σημαντικά θρεπτικά συστατικά, όπως η βιταμίνη Α, που μπορούν να φτάσουν στο δέρμα σας.

Σύμφωνα με την Mayo Clinic, η ζέστη που σχετίζεται με τα τσιγάρα μπορεί επίσης να προκαλέσει ρυτίδες. Επιπλέον, το επαναλαμβανόμενο σφίξιμο των χειλιών για να εισπνεύσετε μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρη ρυτίδωση γύρω από το στόμα.

Μια μελέτη του 2013 που έγινε σε 79 ζεύγη πανομοιότυπων διδύμων διαπίστωσε ότι τα δίδυμα που κάπνιζαν είχαν σημαντικά περισσότερες ρυτίδες από τους ομολόγους τους που δεν κάπνιζαν.

Εάν καπνίζετε αυτήν τη στιγμή, μιλήστε με τον πάροχο υγειονομικής περίθαλψης σχετικά με ένα πρόγραμμα διακοπής του καπνίσματος που θα σας βοηθήσει να το κόψετε.

8. Χαλαρώστε το πρόσωπό σας

Οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις του προσώπου, όπως το στραβισμό, το συνοφρυωμένο πρόσωπο ή το σφίξιμο των χειλιών μπορούν να επιταχύνουν το σχηματισμό ρυτίδων.

Εάν βλέπετε τον εαυτό σας να στραβίζει συχνά, μπορεί να είναι σημάδι ότι πρέπει να ελέγξετε τα μάτια σας ή ότι χρειάζεστε μια ισχυρότερη συνταγή για τα γυαλιά ή τους φακούς επαφής σας. Η λήψη μιας νέας συνταγής μπορεί να ωφελήσει το δέρμα σας καθώς και τα μάτια σας.

Εάν πιάνετε τον εαυτό σας να συνοφρυώνεται ή να σκαρφαλώνει συχνά, μπορεί να θέλετε να αναζητήσετε τρόπους για να ανακουφίσετε το άγχος σας. Μερικές χρήσιμες τεχνικές διαχείρισης του άγχους περιλαμβάνουν:

τακτική άσκηση

ασκήσεις βαθιάς αναπνοής

γιόγκα

Διαλογισμός

ενσυνειδητότητα

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ