απώλεια-μνήμης-7-συμβουλές-για-να-τεστά-62434

Απώλεια μνήμης: 7 συμβουλές για να τεστάρετε και να βελτιώσετε τη μνήμη σας

Ανάγνωση: 5'

Δεν μπορείτε να βρείτε τα κλειδιά του αυτοκινήτου σας; Ξεχάσατε τη λίστα με τα παντοπωλεία σας; Δεν θυμάστε το όνομα του personal trainer που σας άρεσε στο γυμναστήριο; Δεν είσαι μόνος. Όλοι ξεχνάνε πράγματα μια στο τόσο. Ωστόσο, η απώλεια μνήμης δεν πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη.

Αν και δεν υπάρχουν εγγυήσεις όσον αφορά την πρόληψη της απώλειας μνήμης ή της άνοιας, ορισμένες δραστηριότητες μπορεί να βοηθήσουν. Εξετάστε επτά απλούς τρόπους για να βελτιώσετε τη μνήμη σας. Και ξέρετε πότε να λάβετε βοήθεια για την απώλεια μνήμης.

1. Να είστε σωματικά δραστήριοι κάθε μέρα

Η σωματική δραστηριότητα αυξάνει τη ροή του αίματος σε ολόκληρο το σώμα, συμπεριλαμβανομένου του εγκεφάλου. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε ευκρινή τη μνήμη σας.

Για τους περισσότερους υγιείς ενήλικες, το Υπουργείο Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών συνιστά τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα μέτριας αερόβιας δραστηριότητας, όπως γρήγορο περπάτημα, ή 75 λεπτά την εβδομάδα έντονης αερόβιας δραστηριότητας, όπως τζόκινγκ. Είναι καλύτερα αυτή η δραστηριότητα να εξαπλώνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας. Εάν δεν έχετε χρόνο για μια πλήρη προπόνηση, δοκιμάστε μερικές 10λεπτες βόλτες κατά τη διάρκεια της ημέρας.

2. Παραμείνετε ψυχικά ενεργοί

Ακριβώς όπως η σωματική δραστηριότητα διατηρεί το σώμα σας σε φόρμα, έτσι και οι δραστηριότητες που απασχολούν το μυαλό σας βοηθούν να διατηρήσετε τον εγκέφαλό σας σε φόρμα. Και αυτές οι δραστηριότητες μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη κάποιας απώλειας μνήμης. Κάντε σταυρόλεξα. Ανάγνωση. Παίξε παιχνίδια. Μάθετε να παίζετε ένα μουσικό όργανο. Δοκιμάστε ένα νέο χόμπι. Εθελοντίστε σε ένα τοπικό σχολείο ή με μια κοινοτική ομάδα.

3. Περάστε χρόνο με άλλους

Η κοινωνική αλληλεπίδραση βοηθά στην αποτροπή της κατάθλιψης και του στρες. Και τα δύο μπορούν να συμβάλουν στην απώλεια μνήμης. Αναζητήστε ευκαιρίες να συναντηθείτε με αγαπημένα πρόσωπα, φίλους και άλλα άτομα, ειδικά αν ζείτε μόνοι.

4. Μείνετε οργανωμένοι

Είναι πιο πιθανό να ξεχάσετε πράγματα εάν το σπίτι σας είναι ακατάστατο ή οι σημειώσεις σας είναι σε αταξία. Παρακολουθήστε εργασίες, ραντεβού και άλλα συμβάντα σε σημειωματάριο, ημερολόγιο ή ηλεκτρονικό προγραμματιστή. Μπορείτε ακόμη και να επαναλάβετε κάθε καταχώριση δυνατά καθώς τη γράφετε για να τη διατηρήσετε στη μνήμη σας. Διατηρήστε ενημερωμένες τις λίστες υποχρεώσεων. Ελέγξτε τα στοιχεία που έχετε τελειώσει. Κρατήστε το πορτοφόλι, τα κλειδιά, τα γυαλιά και άλλα βασικά αντικείμενα σε ένα προκαθορισμένο μέρος στο σπίτι σας, ώστε να είναι εύκολο να τα βρείτε.

Περιορίστε τους περισπασμούς. Μην κάνετε πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Εάν εστιάσετε στις πληροφορίες που προσπαθείτε να θυμηθείτε, είναι πιο πιθανό να τις ανακαλέσετε αργότερα. Μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να συνδέσετε αυτό που προσπαθείτε να θυμηθείτε με ένα αγαπημένο τραγούδι ή μια γνωστή ρήση ή ιδέα.

5. Κοιμηθείτε καλά

Η έλλειψη ύπνου έχει συνδεθεί με απώλεια μνήμης. Έτσι, ο ανήσυχος ύπνος και ο ύπνος που διαταράσσεται συχνά. Κάντε προτεραιότητα τον επαρκή υγιεινό ύπνο. Οι ενήλικες πρέπει να κοιμούνται 7 έως 9 ώρες τη νύχτα σε τακτική βάση. Εάν το ροχαλητό διαταράσσει τον ύπνο, κλείστε ραντεβού για να δείτε τον πάροχο υγειονομικής περίθαλψης. Το ροχαλητό μπορεί να είναι σημάδι διαταραχής ύπνου, όπως η υπνική άπνοια.

6. Τρώτε μια υγιεινή διατροφή

Μια υγιεινή διατροφή είναι καλή για τον εγκέφαλό σας. Τρώτε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως. Επιλέξτε πηγές πρωτεΐνης με χαμηλά λιπαρά, όπως ψάρια, φασόλια και πουλερικά χωρίς δέρμα. Αυτό που πίνετε μετράει επίσης. Το πολύ αλκοόλ μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση και απώλεια μνήμης.

7. Διαχειριστείτε χρόνια προβλήματα υγείας

Ακολουθήστε τις συμβουλές του παρόχου υγειονομικής περίθαλψης για την αντιμετώπιση ιατρικών παθήσεων, όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, ο διαβήτης, η κατάθλιψη, η απώλεια ακοής και η παχυσαρκία. Όσο καλύτερα φροντίζετε τον εαυτό σας, τόσο καλύτερη είναι η μνήμη σας. Ελέγχετε τακτικά τα φάρμακα που παίρνετε με τον πάροχο υγειονομικής περίθαλψης. Ορισμένα φάρμακα μπορεί να επηρεάσουν τη μνήμη.

Πότε να ζητήσετε βοήθεια για την απώλεια μνήμης

Εάν ανησυχείτε για απώλεια μνήμης, κλείστε ένα ραντεβού με τον πάροχο υγειονομικής περίθαλψης. Εάν η απώλεια μνήμης επηρεάζει την ικανότητά σας να κάνετε τις καθημερινές σας δραστηριότητες, εάν παρατηρήσετε ότι η μνήμη σας χειροτερεύει ή εάν κάποιο μέλος της οικογένειας ή φίλος ανησυχεί για την απώλεια μνήμης σας, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ζητήσετε βοήθεια.

Στο ραντεβού σας, ο παροχέας σας πιθανότατα θα κάνει μια φυσική εξέταση και θα ελέγξει τη μνήμη σας και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων. Μερικές φορές μπορεί να χρειαστούν και άλλες εξετάσεις. Η θεραπεία εξαρτάται από το τι προκαλεί απώλεια μνήμης.

Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα

Νέες εξελίξεις για τον Δημήτρη Κόκοτα πριν λίγο

Έγινε γνωστό για τον Νίκο Βέρτη: Μαθεύτηκαν τα νέα για την υγεία του τραγουδιστή

“Δακρύζουμε από χαρά”: Ελένη Κόκοτα για Δημήτρη Κόκοτα πριν από λίγο

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ