η-επιστήμη-μίλησε-τα-οφέλη-του-να-πίνετ-61079

Η επιστήμη μίλησε: Τα οφέλη του να πίνετε πολύ νερό για την υγεία σας

Ανάγνωση: 5'

Το να παραμένετε ενυδατωμένοι είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για τη γενική σας υγεία. Η παραμονή ενυδατωμένη μπορεί να βοηθήσει στη στήριξη της σωματικής απόδοσης, στην πρόληψη των πονοκεφάλων και της δυσκοιλιότητας και πολλά άλλα.

Πόσο νερό χρειαζόμαστε;

Το ανθρώπινο σώμα αποτελείται από περίπου 60% νερό.Συνιστάται συνήθως να πίνετε οκτώ ποτήρια 8 ουγγιών (237 mL) νερό την ημέρα (ο κανόνας 8×8).Αν και υπάρχει λίγη επιστήμη πίσω από αυτόν τον συγκεκριμένο κανόνα, η διατήρηση της ενυδάτωσης είναι σημαντική. Δείτε τρεις λόγους για να πίνετε νερό!

1. Βοηθά στη μεγιστοποίηση της φυσικής απόδοσης

Εάν δεν παραμένετε ενυδατωμένοι, η σωματική σας απόδοση μπορεί να υποφέρει.Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό κατά τη διάρκεια έντονης άσκησης ή υψηλής ζέστης.Η αφυδάτωση μπορεί να έχει αξιοσημείωτο αποτέλεσμα εάν χάσετε μόλις 2% της περιεκτικότητας σε νερό του σώματός σας. Ωστόσο, δεν είναι ασυνήθιστο για τους αθλητές να χάνουν έως και 6-10% του βάρους του νερού τους μέσω του ιδρώτα (1 Trusted Source, 2 Trusted Source).Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αλλοιωμένο έλεγχο της θερμοκρασίας του σώματος, μειωμένο κίνητρο και αυξημένη κόπωση. Μπορεί επίσης να κάνει την άσκηση να αισθάνεται πολύ πιο δύσκολη, τόσο σωματικά όσο και πνευματικά (3).

Η βέλτιστη ενυδάτωση έχει αποδειχθεί ότι εμποδίζει αυτό να συμβεί και μπορεί ακόμη και να μειώσει το οξειδωτικό στρες που εμφανίζεται κατά τη διάρκεια άσκησης υψηλής έντασης. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη αν σκεφτεί κανείς ότι οι μύες είναι περίπου 80% νερό (4Αξιόπιστη πηγή, 5Αξιόπιστη πηγή).Εάν ασκείστε έντονα και τείνετε να ιδρώνετε, το να παραμένετε ενυδατωμένοι μπορεί να σας βοηθήσει να αποδώσετε τα μέγιστα.

2. Επηρεάζει σημαντικά τα επίπεδα ενέργειας και τη λειτουργία του εγκεφάλου

Ο εγκέφαλός σας επηρεάζεται έντονα από την κατάσταση ενυδάτωσης.Μελέτες δείχνουν ότι ακόμη και η ήπια αφυδάτωση, όπως η απώλεια 1-3% του σωματικού βάρους, μπορεί να βλάψει πολλές πτυχές της εγκεφαλικής λειτουργίας.Σε μια μελέτη σε νεαρές γυναίκες, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η απώλεια υγρών κατά 1,4% μετά την άσκηση βλάπτει τόσο τη διάθεση όσο και τη συγκέντρωση. Αύξησε επίσης τη συχνότητα των πονοκεφάλων (Αξιόπιστη πηγή).

Πολλά μέλη αυτής της ίδιας ερευνητικής ομάδας διεξήγαγαν μια παρόμοια μελέτη σε νεαρούς άνδρες. Διαπίστωσαν ότι η απώλεια υγρών της τάξης του 1,6% ήταν επιζήμια για τη μνήμη εργασίας και αυξημένα συναισθήματα άγχους και κόπωσης (7).Μια απώλεια υγρών 1–3% ισοδυναμεί με περίπου 1,5–4,5 λίβρες (0,5–2 κιλά) απώλειας σωματικού βάρους για ένα άτομο που ζυγίζει 150 λίβρες (68 κιλά). Αυτό μπορεί εύκολα να συμβεί μέσω κανονικών καθημερινών δραστηριοτήτων, πόσο μάλλον κατά τη διάρκεια της άσκησης ή της υψηλής ζέστης.Πολλές άλλες μελέτες, με θέματα που κυμαίνονται από παιδιά έως μεγαλύτερους ενήλικες, έχουν δείξει ότι η ήπια αφυδάτωση μπορεί να βλάψει τη διάθεση, τη μνήμη και την απόδοση του εγκεφάλου (8, 9, 10, 11, 12, 13).

3. Μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη και τη θεραπεία των πονοκεφάλων

Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους και ημικρανία σε ορισμένα άτομα (14, 15).Έρευνες έχουν δείξει ότι ο πονοκέφαλος είναι ένα από τα πιο κοινά συμπτώματα αφυδάτωσης.Επιπλέον, ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι το πόσιμο νερό μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση από πονοκεφάλους σε όσους έχουν συχνούς πονοκεφάλους.Μια μελέτη σε 102 άνδρες διαπίστωσε ότι η κατανάλωση επιπλέον 50,7 ουγγιών (1,5 λίτρων) νερού την ημέρα είχε ως αποτέλεσμα σημαντικές βελτιώσεις στην κλίμακα Ποιότητας Ζωής Ειδική για την Ημικρανία, ένα σύστημα βαθμολόγησης για τα συμπτώματα της ημικρανίας (16).Επιπλέον, το 47% των ανδρών που έπιναν περισσότερο νερό ανέφεραν βελτίωση στον πονοκέφαλο, ενώ μόνο το 25% των ανδρών στην ομάδα ελέγχου ανέφεραν αυτό το αποτέλεσμα (16).

Ωστόσο, δεν συμφωνούν όλες οι μελέτες και οι ερευνητές έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι λόγω της έλλειψης μελετών υψηλής ποιότητας, απαιτείται περισσότερη έρευνα για να επιβεβαιωθεί πώς η αύξηση της ενυδάτωσης μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση των συμπτωμάτων κεφαλαλγίας και στη μείωση της συχνότητας πονοκεφάλου (17Αξιόπιστη πηγή).

Εσύ πίνεις αρκετό νερό;

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ