μύθοι-και-αλήθειες-έξι-οφέλη-του-καφέ-γ-60254

Μύθοι και αλήθειες: Έξι οφέλη του καφέ για την υγεία μας που δεν ξέραμε

Ανάγνωση: 5'

Η αγαπημένη συνήθεια των περισσότερων από εμάς το πρωί που ξυπνάμε, είναι μία κούπα με καφέ της επιλογής μας. Είτε ζεστός είτε κρύος, είτε γλυκός είτε πικρός και δυνατός, όλοι έχουμε μία προτίμηση στον καφέ μας και στο πώς και πότε τον καταναλώνουμε. Όλο και περισσότερες έρευνες πραγματοποιούνται σχετικά με τα οφέλη του καφέ στην υγεία και μαθαίνουμε ότι προλαμβάνει πολλές ασθένειες. Επιτέλους απομυθοποιείται η ιδέα πως ο καφές είναι βλαβερός, κάνει κατακράτηση υγρών, χαλάει το στομάχι μας και άλλα τέτοια. Φυσικά πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο, όπως σε όλα στη ζωή μας και επειδή οργανισμός με οργανισμό διαφέρει, πάντα να συμβουλεύεσαι τον γιατρό ή τον διατροφολόγο σου αν θέλεις να είσαι σίγουρος. Υπολογίζεται πως καταναλώνονται περισσότερες από 400 δισεκατομμύρια κούπες καφέ ετησίως στον κόσμο και αυτές οι έρευνες ξέρουμε πως είναι οι αγαπημένες σου αν είσαι κι εσύ λάτρης του καφέ. Παρακάτω συγκεντρώσαμε τα οφέλη του που ίσως ήξερες αλλά ίσως και όχι.

Θερμίδες

Ο σκέτος καφές φίλτρου (χωρίς ζάχαρη ή γάλα) δεν περιέχει θερμίδες. Ζήτημα να περιέχει δύο θερμίδες και ξέρουμε πως αυτό σε ανακούφισε λιγάκι αν πίνεις πολλές κούπες σαν εμάς.

Αντιοξειδωτικά

Σύμφωνα με ερευνητές του Πανεπιστημίου Scranton,ο καφές είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικά. Οι υπεύθυνοι της μελέτης, βέβαια, προτείνουν την κατανάλωση καφέ με μέτρο, γιατί μπορεί δύο κούπες τη μέρα να είναι ευεργετικές αλλά όταν φτάνεις να πίνεις 9 κούπες ίσως υπάρχει πρόβλημα εθισμού!Όσο για τον καφέ χωρίς καφείνη, περιέχει εξίσου αντιοξειδωτικά και είναι ευεργετικός για εσένα που θέλεις να αποφύγεις τα…νεύρα της καφείνης αλλά σου αρέσει η γεύση του ροφήματος.Τα πιθανά ευεργετικά οφέλη του καφέ είναι τα εξής: προστασία από τον διαβήτη τύπου 2, τη νόσο του Πάρκινσον, ασθένειες του ήπατος, όπως και καρκίνο του ήπατος. Κάνει καλό στην καρδιά όταν καταναλώνεται με μέτρο και πάμε να δούμε πιο αναλυτικά!

Διαβήτης τύπου 2

Φαίνεται πως υπάρχει μια “αντίστροφη συσχέτιση”του να καταναλώνουμε καφέ με το να αποκτούμε διαβήτη τύπου 2.  Θυμάμαι ότι στην οικογένειά μου είχαν όλοι διαβήτη και ρωτούσα τον γιατρό μου συχνά τι πρέπει να προσέχω και για να είμαι ειλικρινής… Είχα ανακουφιστεί πολύ με το γεγονός ότι ο καφές δεν είναι “αμαρτία” αν προσέχεις για το σάκχαρό σου. 

Νόσος Πάρκινσον

Μια αμερικανική έρευνα για τον συσχετισμό κατανάλωσης καφέ και νόσου του Πάρκινσον έδειξε πως η κατανάλωση καφέ σε βοηθά αν πάσχεις από τη νόσο να ελέγξεις καλύτερα τα άκρα και τις κινήσεις σου.

Καρκίνος του ήπατος

Ιταλοί επιστήμονες του Ινστιτούτου Φαρμακευτικής Έρευνας του Μιλάνου, απενοχοποίησαν τον καφέ σε αντίθεση με το αλκοόλ και ανακάλυψαν πως η κατανάλωση καφέ μπορεί να ελαττώσει τον κίνδυνο! Δύο κούπες ή τρεις είναι αρκετές και το ποσοστό μειώνεται από 40 έως 50%. Καθόλου άσχημα!

Υγεία της καρδιάς

Η κατανάλωση καφέ σε δύο ή τρεις κούπες ημερησίως και γύρω από αυτές τις ποσότητες μπορεί να μας προστατέψει από καρδιακή ανεπάρκεια. Ο κίνδυνος μειώνεται περίπου κατά 15% που είναι μία πολύ ελπιδοφόρα έρευνα για τους λάτρεις του καφέ. Για τις γυναίκες που αγαπούν τον καφέ: Μια μελέτη έχει συνδέσει τον καφέ με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του ενδομητρίου, ο οποίος είναι η πιο συνηθισμένη μορφή καρκίνου του γυναικείου αναπαραγωγικού συστήματος.

Η ποσότητα που πρέπει να καταναλώνουμε σε καφέ είναι συχνή απορία του κόσμου και όλα δείχνουν ότι μέχρι πέντε κούπες το πολύ είναι ευεργετικό.Επίσης, δύο με τρεις κούπες καφέ την ημέρα μπορούν να ελαττώσουν και τον κίνδυνο στυτικής δυσλειτουργίας για τους άντρες της παρέας μας. Πάμε τώρα να δούμε στην αντίπερα όχθη ποιοι κίνδυνοι εγγυμονούν.

Κίνδυνοι

Σύμφωνα με μελέτες του Πανεπιστημίου της Οκλαχόμα, η καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα άγχους, στρες, εκνευρισμού και σπασμωδικών κινήσεων. Αν προσπαθείς να κάνεις παιδί, πρέπει να προσέχεις και να συμβουλευτείς τον γιατρό σου γιατί ίσως μειώσει την πιθανότητα σύλληψης.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ