θάλασσα-οφέλη-ενίσχυση-ποιότητας-ζωή-62092

Θάλασσα: Οφέλη, ενίσχυση ποιότητας ζωής και αποφυγή ασθενειών

Ανάγνωση: 6'

Αν δεν έχετε περάσει τη μέρα σας καταβροχθίζοντας παγωτά, θα αισθάνεστε καλά μετά από μια μέρα στην παραλία. Και ποιος δεν έχει πάρει λίγο “θαλασσινό αέρα” κάποια στιγμή στη ζωή του; Λοιπόν, εδώ είναι δέκα επιστημονικοί (περίπου) λόγοι για τους οποίους η θάλασσα μπορεί να μας κάνει να ζήσουμε καλύτερα και περισσότερο.

1. Μέταλλα που καταπολεμούν τις λοιμώξεις

Το θαλασσινό νερό ξεχειλίζει από μέταλλα όπως κάλιο, μαγνήσιο, χλώριο και νάτριο. Αυτές οι μυστικές ουσίες όχι μόνο κάνουν τα μαλλιά και το δέρμα μας να δείχνουν καταπληκτικά- βοηθούν, επίσης, στην καταπολέμηση των λοιμώξεων και στη μείωση των φλεγμονών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι με δερματικές παθήσεις όπως το έκζεμα συχνά συμβουλεύονται να κολυμπούν στη θάλασσα ως μέρος της θεραπείας τους.

2. Μεγαλύτερη διάθεση για άσκηση

Πάντα αναβάλλετε το τρέξιμο; Μετακομίστε στην παραλία! Το να ζείτε γύρω από τον ωκεανό ή να βλέπετε θέα φυσικής ομορφιάς αυξάνει την επιθυμία σας να βρίσκεστε έξω και να συμμετέχετε σε δραστηριότητες όπως το τρέξιμο, η ποδηλασία ή τα ομαδικά αθλήματα. Φυσικά, το κολύμπι είναι επίσης πολύ πιο συνηθισμένο γύρω από τις παραλίες. Αερόβιες δραστηριότητες όπως αυτές διατηρούν το αναπνευστικό σας σύστημα σε καλή λειτουργία και είναι γνωστό ότι αυξάνουν το προσδόκιμο ζωής.

3. Λίγη υπεριώδης ακτινοβολία είναι καλή για τον οργανισμό μας

Όταν οι ακτίνες UVB φωτός του ήλιου μας ακτινοβολούν, διεγείρουν την παραγωγή της βιταμίνης D. Η βιταμίνη D είναι πολύ σημαντική, επειδή βοηθά το σώμα μας να παράγει ασβέστιο, το οποίο με τη σειρά του προλαμβάνει τον διαβήτη, τη σκλήρυνση κατά πλάκας, τις καρδιακές παθήσεις και μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου. Ωστόσο, ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ, μπορεί να είναι επικίνδυνο να μένετε στον ήλιο για πολλή ώρα χωρίς προστασία – γι’ αυτό να μην κάνετε υπερβολές εκεί έξω.

4. Θαλασσινός αέρας για καθαρότερη αναπνοή

Πάρτε αυτό. Επειδή ο θαλασσινός αέρας έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι, είναι αρκετά πυκνός. Αυτό σημαίνει ότι καθώς τον εισπνέετε, καθαρίζει το λαιμό και το αναπνευστικό σας σύστημα, επιτρέποντας καθαρότερη αναπνοή και καλύτερη ποιότητα ύπνου. Ο θαλασσινός αέρας είναι, επίσης, γνωστό ότι σας κρατάει ξύπνιους και ενεργητικούς κατά τη διάρκεια της ημέρας, επειδή είναι πολύ πιο δροσερός.

5. Το αλμυρό φάρμακο του θαλασσινού νερού

Λόγω της αλμύρας του θαλασσινού νερού, έχει πολλές ιδιότητες που είναι ευεργετικές για εμάς. Μικρά κοψίματα ή εκδορές θεραπεύονται από το αλάτι και τα μέταλλα. Η θάλασσα έχει επίσης αποδειχθεί ότι βοηθάει σε μυϊκά προβλήματα ή πόνους στις αρθρώσεις, χαλαρώνοντας τους και καταπραΰνοντας τη γύρω περιοχή.

6. Η άμμος διατηρεί την ποιότητα του δέρματος

Το περπάτημα στην ψιλή άμμο στην παραλία είναι σαν να πηγαίνετε για πεντικιούρ. Μόνο που είναι δωρεάν. Το ίζημα θα βοηθήσει στην απολέπιση του νεκρού δέρματος από τα πόδια και το σώμα σας, διατηρώντας το δέρμα σας λείο και υγιές.

7. Ο ωκεανός είναι το “σωστό μέρος”

Έρευνες απεικόνισης του εγκεφάλου έχουν δείξει ότι η εγγύτητα στο νερό συνδέεται στενά με την απελευθέρωση από τον εγκέφαλό σας ορμονών που προκαλούν ευεξία, όπως η ντοπαμίνη και η ωκυτοκίνη. Αυτός είναι πιθανότατα ο λόγος για τον οποίο η Χαβάη κατατάσσεται ως η πιο ευτυχισμένη από όλες τις πολιτείες τα τελευταία έξι χρόνια. Ο θαλάσσιος βιολόγος και περιβαλλοντολόγος Wallace Nichols περιγράφει τη θάλασσα ως “ένα έναυσμα που λέει στον εγκέφαλό σας ότι βρίσκεστε στο σωστό μέρος” και λέει ότι “η ανταπόκρισή μας στο νερό και τους ωκεανούς είναι βαθιά”.

8. Τα Κύματα ανακουφίζουν από το στρες

Ο ήχος των κυμάτων έχει επίσης αποδειχθεί ότι χαλαρώνει το μυαλό. Καθώς τα κύματα έρχονται, συντρίβονται και στη συνέχεια υποχωρούν ξανά, ενεργοποιείται το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα, το οποίο επιβραδύνει τον εγκέφαλο και συμβάλλει στην προώθηση της χαλάρωσης. Ο Shuster περιγράφει αυτό ως “αποδιέγερση του εγκεφάλου μας”. Αυτή η διαδικασία κάνει το τμήμα του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για τα συναισθήματα του στρες να συρρικνώνεται, ενώ περιοχές όπως η ενσυναίσθηση και η μνήμη αναπτύσσονται.

9. Το κρύο νερό ξυπνά το μυαλό και το σώμα

Υπάρχουν, επίσης, οφέλη από το κολύμπι σε πιο κρύο νερό. Η θεωρία του Wim Hof αναφέρει ότι το κολύμπι σε πιο κρύες θερμοκρασίες σας μετατρέπει σε έναν νίντζα υψηλής λειτουργίας (όχι τα ακριβή του λόγια). Όταν κρυώνετε, απελευθερώνεται αδρεναλίνη που κρατά τους μυς σας ενεργούς και τις αισθήσεις σας σε εγρήγορση. Το τακτικό κολύμπι σε κρύο νερό δυναμώνει τους μύες σας, οξύνει το μυαλό σας και συνδέεται στενά με μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής.

10. Τα γαλάζια θαλάσσια τοπία ηρεμούν

Το να βρίσκεστε κοντά στον ωκεανό έχει οφέλη για την ψυχική υγεία, καθώς και σωματικά. Επιστημονική έρευνα από τον Richard Shuster δείχνει ότι και μόνο το να βρίσκεστε κοντά στο μπλε χρώμα έχει οδηγήσει “ένα συντριπτικό ποσοστό ανθρώπων να συνδέεται με συναισθήματα ηρεμίας και γαλήνης”. Το να κοιτάτε τον ωκεανό μπορεί, επίσης, να οδηγήσει σε μια χαλαρωτική, διαλογιστική κατάσταση και μπορεί ακόμη και να αλλάξει τη συχνότητα των εγκεφαλικών κυμάτων ώστε να ταιριάζει με εκείνη της θάλασσας, φέρνοντάς σας πραγματικά σε επαφή με τη φύση.

Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα

Χειροκροτεί όλη η Ευρώπη: Ένας σφουγγαράς στην Κάλυμνο έφτιαξε ένα μουσείο θαλάσσιων ευρημάτων, μοναδικό σε όλο τον κόσμο

Ο πιο μάγκας καπετάνιος από τη Σύρο: Η απίστευτη μανούβρα και το ταξίδι με τα 10 μποφόρ

Αγωνία για τη ζωή τους: Ναύτες έπεσαν από πλοίο στον Πειραιά

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ