αθλητισμός-και-παιδιά-τα-οφέλη-του-αθλ-62112

Αθλητισμός και παιδιά: Τα οφέλη του αθλητισμού και τρόποι για να παροτρύνεται το παιδί σας να ασχοληθεί

Ανάγνωση: 5'

Μόνο έξι στα 10 παιδιά ηλικίας μεταξύ πέντε και 14 ετών συμμετέχουν σε αθλήματα εκτός σχολείου, σύμφωνα με το Αυστραλιανό Γραφείο Στατιστικής. Η Αυστραλιανή Έρευνα Υγείας που διεξήχθη τον Απρίλιο του 2012 διαπίστωσε ότι το 25 τοις εκατό των παιδιών και των εφήβων από την Αυστραλία, ηλικίας πέντε έως 17 ετών, είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα, υποδεικνύοντας ότι πρέπει να καλλιεργήσουμε μια κουλτούρα με περισσότερο αθλητισμό που ενθαρρύνει τα παιδιά να είναι σωματικά δραστήρια.

Τα οφέλη του αθλητισμού για τα παιδιά

Μερικά από τα πολλά οφέλη της αθλητικής συμμετοχής για τα παιδιά περιλαμβάνουν:

μειωμένο κίνδυνο παχυσαρκίας

αυξημένη καρδιαγγειακή ικανότητα

υγιής ανάπτυξη των οστών, των μυών, των συνδέσμων και των τενόντων

βελτιωμένος συντονισμός και ισορροπία

μεγαλύτερη ικανότητα σωματικής χαλάρωσης και, ως εκ τούτου, αποφυγής των επιπλοκών της χρόνιας μυϊκής έντασης (όπως πονοκέφαλος ή πόνος στην πλάτη)

βελτιωμένος ύπνος

οφέλη για την ψυχική υγεία, όπως μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση

βελτιωμένες κοινωνικές δεξιότητες

βελτιωμένες προσωπικές δεξιότητες, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας και της ηγεσίας.

Η μείωση της αδράνειας μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική για την επίτευξη συνολικών αυξήσεων στα επίπεδα ενέργειας στα μικρά παιδιά από το να δοθεί έμφαση στην αυξανόμενη συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες. Η λήψη μέτρων για τη μείωση του χρόνου καθιστικής ζωής των παιδιών είναι σημαντική.

Καθιστικές ασχολίες και παιδιά

Περίπου το 40 τοις εκατό των παιδιών της Αυστραλίας δεν συμμετέχουν καθόλου στον αθλητισμό. Οι κοινές καθιστικές δραστηριότητες που ανταγωνίζονται τη σωματική δραστηριότητα περιλαμβάνουν:

εργασία για το σπίτι

παιχνίδια στον υπολογιστή

χρήση του διαδικτύου

τηλεόραση.

Η Αυστραλιανή Κυβέρνηση συνιστά ότι:

«Τα παιδιά και οι νέοι θα πρέπει να συμμετέχουν σε τουλάχιστον 60 λεπτά (και έως αρκετές ώρες) μέτριας έως έντονης σωματικής δραστηριότητας κάθε μέρα».

«Τα παιδιά και οι νέοι δεν πρέπει να περνούν περισσότερες από δύο ώρες την ημέρα χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικά μέσα για ψυχαγωγία (όπως παιχνίδια στον υπολογιστή, διαδίκτυο, τηλεόραση), ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της ημέρας».Αυτές οι συστάσεις αποτελούν οδηγό για το ελάχιστο επίπεδο σωματικής δραστηριότητας που απαιτείται για καλή υγεία.

Σύμφωνα με το Γραφείο Στατιστικής, κατά τους 12 μήνες πριν από τον Απρίλιο του 2012 στην Αυστραλία, 1,7 εκατομμύρια ή το 60 τοις εκατό των παιδιών ηλικίας 5 έως 14 ετών συμμετείχαν σε τουλάχιστον ένα άθλημα εκτός σχολικών ωρών που είχε οργανωθεί από ένα σχολείο, σύλλογο ή ένωση.Η συμμετοχή των αγοριών (949.000) ξεπέρασε αυτή των κοριτσιών (727.000), τόσο συνολικά όσο και σε κάθε ηλικιακή κατηγορία. Τα παιδιά ηλικίας 9 έως 11 ετών είχαν περισσότερες πιθανότητες να συμμετάσχουν στον αθλητισμό (66 τοις εκατό).Τα τρία πιο δημοφιλή οργανωμένα αθλήματα για αγόρια το 2011 έως το 2012 ήταν το ποδόσφαιρο (22 τοις εκατό του συνόλου), η κολύμβηση και το ποδόσφαιρο με κανόνες της Αυστραλίας. Για τα κορίτσια, το κολύμπι/καταδύσεις (19 τοις εκατό του συνόλου) και το netball ήταν κυρίαρχα.

Ενθαρρύνετε το παιδί σας να είναι σωματικά δραστήριο

Οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να είναι σωματικά δραστήρια με διάφορους τρόπους, όπως:

Δώστε το παράδειγμα – να είστε σωματικά δραστήριοι.Βεβαιωθείτε ότι ορισμένες οικογενειακές εξόδους προσφέρουν ευκαιρίες για σωματική δραστηριότητα, όπως αθλητισμός μαζί.Ενθαρρύνετε το παιδί σας να περπατά ή να οδηγεί το ποδήλατό του για σύντομα ταξίδια, αντί να βασίζεται σε εσάς για να το οδηγείτε.Υποστηρίξτε τις προσπάθειες του παιδιού σας στον αθλητισμό. Βεβαιωθείτε ότι είστε εκεί σε κάθε αγώνα, επευφημώντας τους από τα πλάγια.Θέστε χρονικά όρια σε καθιστικές δραστηριότητες όπως παιχνίδια στον υπολογιστή και τηλεόραση.Συμβουλευτείτε το σχολείο του παιδιού σας για τρόπους ενθάρρυνσης της μεγαλύτερης συμμετοχής στον αθλητισμό και τη σωματική δραστηριότητα.

Θέματα αθλητικής ασφάλειας

Πολλοί αθλητικοί τραυματισμοί που υφίστανται τα παιδιά μπορούν να αποφευχθούν. Οι προτάσεις περιλαμβάνουν:

-Να φοράτε πάντα κατάλληλο προστατευτικό εξοπλισμό.

-Στοματικοί προφυλακτήρες πρέπει να φοριούνται για όλα τα αθλήματα επαφής. Επισκεφτείτε τον οδοντίατρό σας για επαγγελματική τοποθέτηση.

-Φοράτε προστατευτικά γονάτων, αγκώνων και καρπών για όλα τα αθλήματα που περιλαμβάνουν κίνδυνο πτώσης, όπως πατινάζ ή skateboarding.

-Φοράτε επιθέματα κνήμης για αθλήματα όπως χόκεϊ, σόφτμπολ και κρίκετ όπου οι τραυματισμοί στο μπροστινό μέρος του κάτω ποδιού είναι σχετικά συνηθισμένοι.

-Τα κράνη μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο τραυματισμών στα μάτια και στο πρόσωπο.

-Φροντίστε να ζεσταθεί καλά και να κρυώσει.

-Συνδυάστε την προπόνηση με άλλα αθλήματα για να εξασφαλίσετε τη συνολική φυσική κατάσταση και τη δύναμη.

-Χρησιμοποιήστε καλή φόρμα και τεχνική.

-Επιτρέψτε επαρκή χρόνο αποκατάστασης μεταξύ των συνεδριών.

Πού να ζητήσετε βοήθεια

-Στο σχολείο του παιδιού σας

-Αθλητικά σωματεία και σωματεία

-Ο γιατρός σας, οι φυσιοθεραπευτές σας (με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την παιδιατρική) ή άλλος επαγγελματίας που έχει τα κατάλληλα προσόντα για την άσκηση.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ