πέντε-οφέλη-της-κανέλας-για-την-υγεία-μ-61092

Πέντε οφέλη της κανέλας για την υγεία μας που ίσως δεν γνωρίζατε

Ανάγνωση: 5'

Συγκεντρώσαμε πέντε ευεργετικές ιδιότητες της κανέλας που ίσως δεν γνωρίζετε!

1. Περιέχει ισχυρές φαρμακευτικές ιδιότητες

Η κανέλα είναι ένα μπαχαρικό που φτιάχνεται από τον εσωτερικό φλοιό δέντρων γνωστά επιστημονικά ως Cinnamomum.Έχει χρησιμοποιηθεί ως συστατικό σε όλη την ιστορία, που χρονολογείται από την Αρχαία Αίγυπτο. Παλαιότερα ήταν σπάνιο και πολύτιμο και θεωρήθηκε ως δώρο κατάλληλο για βασιλιάδες (1 Αξιόπιστη πηγή).

Αυτές τις μέρες, η κανέλα είναι προσιτή και ευρέως διαθέσιμη στα περισσότερα σούπερ μάρκετ. Βρίσκεται επίσης ως συστατικό σε διάφορα φαγητά και συνταγές.

Υπάρχουν δύο κύριοι τύποι κανέλας (1 Αξιόπιστη πηγή):

Κανέλα Κεϋλάνης: Αυτό το είδος είναι επίσης γνωστό ως «αληθινή» κανέλα.

Κανέλα Cassia: Αυτή είναι η πιο κοινή ποικιλία σήμερα και αυτό που οι άνθρωποι γενικά αποκαλούν “κανέλα”.

Η κανέλα παρασκευάζεται κόβοντας τους μίσχους των δέντρων κανέλας. Στη συνέχεια εξάγεται ο εσωτερικός φλοιός και αφαιρούνται τα ξυλώδη μέρη.

Όταν στεγνώσει, σχηματίζει λωρίδες που τυλίγονται σε ρολά, που ονομάζονται ξυλάκια κανέλας. Αυτά τα ξυλάκια μπορούν να αλεσθούν για να σχηματίσουν σκόνη κανέλας.

Η ξεχωριστή μυρωδιά και η γεύση της κανέλας οφείλονται στο λιπαρό μέρος, το οποίο είναι πολύ υψηλό στην ένωση κινναμαλδεΰδης (2).

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτή η ένωση είναι υπεύθυνη για τις περισσότερες από τις ισχυρές επιδράσεις της κανέλας στην υγεία και τον μεταβολισμό (3Trusted Source, 4Trusted Source).

2. Γεμάτη με αντιοξειδωτικά

Τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν το σώμα σας από την οξειδωτική βλάβη που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες (5 Αξιόπιστη πηγή).

Η κανέλα είναι γεμάτη με ισχυρά αντιοξειδωτικά, συμπεριλαμβανομένων των πολυφαινολών (1 Αξιόπιστη πηγή).

Μια μελέτη διαπίστωσε ότι τα συμπληρώματα κανέλας θα μπορούσαν να αυξήσουν σημαντικά τα επίπεδα αντιοξειδωτικών στο αίμα, ενώ μειώνουν τα επίπεδα δεικτών που χρησιμοποιούνται για τη μέτρηση της φλεγμονής, όπως η C-αντιδρώσα πρωτεΐνη (6 Trusted Source).

Στην πραγματικότητα, τα αντιοξειδωτικά αποτελέσματα της κανέλας είναι τόσο ισχυρά που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και ως φυσικό συντηρητικό τροφίμων (7 Αξιόπιστη πηγή).

3. Μπορεί να έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες

Η φλεγμονή είναι απίστευτα σημαντική, καθώς βοηθά το σώμα σας να ανταποκριθεί στις λοιμώξεις και να επιδιορθώσει τη βλάβη των ιστών.

Ωστόσο, η φλεγμονή μπορεί να γίνει πρόβλημα όταν είναι χρόνια και στρέφεται εναντίον των ιστών του σώματός σας (8).

Η κανέλα μπορεί να είναι χρήσιμη από αυτή την άποψη. Μελέτες δείχνουν ότι αυτό το μπαχαρικό και τα αντιοξειδωτικά του έχουν ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

4. Θα μπορούσε να προστατεύσει από καρδιακές παθήσεις

Η κανέλα έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, που είναι η κύρια αιτία θανάτου σε όλο τον κόσμο (11 Αξιόπιστη πηγή).

Σύμφωνα με μια ανασκόπηση, η συμπλήρωση με τουλάχιστον 1,5 γραμμάριο (g) ή περίπου 3/4 του κουταλιού του γλυκού (κ.γ.) κανέλας την ημέρα ήταν σε θέση να μειώσει τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων, της ολικής χοληστερόλης, της LDL (κακής) χοληστερόλης και σάκχαρο αίματος σε άτομα με μεταβολική νόσο (12Αξιόπιστη πηγή).

Μια άλλη ανασκόπηση 13 μελετών διαπίστωσε ότι η κανέλα θα μπορούσε να μειώσει τα επίπεδα τριγλυκεριδίων και ολικής χοληστερόλης, τα οποία αποτελούν παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις (13).

Η κανέλα έχει επίσης αποδειχθεί ότι μειώνει την αρτηριακή πίεση όταν καταναλώνεται με συνέπεια για τουλάχιστον 8 εβδομάδες (14Αξιόπιστη πηγή, 15Αξιόπιστη πηγή).

Όταν συνδυάζονται, όλοι αυτοί οι παράγοντες θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου.

Η κανέλα μπορεί να βελτιώσει ορισμένους βασικούς παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις, όπως η χοληστερόλη, τα τριγλυκερίδια και η αρτηριακή πίεση.

5. Θα μπορούσε να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Η ινσουλίνη είναι μια από τις βασικές ορμόνες που ρυθμίζουν το μεταβολισμό και τη χρήση ενέργειας (16Αξιόπιστη πηγή).

Είναι επίσης απαραίτητο για τη μεταφορά του σακχάρου στο αίμα σας από την κυκλοφορία του αίματός σας στα κύτταρά σας (16 Αξιόπιστη πηγή).

Ωστόσο, μερικοί άνθρωποι είναι ανθεκτικοί στις επιδράσεις της ινσουλίνης. Αυτό είναι γνωστό ως αντίσταση στην ινσουλίνη, χαρακτηριστικό γνώρισμα καταστάσεων όπως το μεταβολικό σύνδρομο και ο διαβήτης τύπου 2 (17).

Ενώ χρειάζεται περισσότερη έρευνα, ορισμένες μελέτες υποδεικνύουν ότι η κανέλα μπορεί να είναι σε θέση να μειώσει την αντίσταση στην ινσουλίνη (18Αξιόπιστη πηγή, 19Αξιόπιστη πηγή).

Αυξάνοντας την ευαισθησία στην ινσουλίνη, η κανέλα μπορεί να μειώσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να υποστηρίξει καλύτερο έλεγχο του σακχάρου στο αίμα.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ