μακροζωία-πέντε-συμβουλές-που-θα-σας-κ-60410

Μακροζωία: Πέντε συμβουλές που θα σας κάνουν να ζείτε όπως οι Ικαριώτες

Ανάγνωση: 4'

Οι ταχείς ρυθμοί ζωής είναι κάτι που έχει επηρεάσει την ψυχολογία και τη διάθεση ολόκληρων γενεών ανθρώπων που έχουν γεννηθεί τα τελευταία χρόνια. Μέσα στη βουή των πόλεων και των γκρίζων πολυκατοικιών, οι ρυθμοί ζωής και δουλειάς είναι εξοντωτικοί χωρίς να προλάβουμε να το καταλάβουμε και χωρίς φυσικά να έχουμε χρόνο για να χαρούμε τίποτα. Παρακάτω συγκεντρώσαμε τους τρόπους που θα σου χαρίσουν υγεία και μακροζωία, αρκεί να προσέχεις, να τρέφεις καλά το σώμα, το μυαλό και την ψυχή σου.

1.Αμυλώδη τρόφιμα:

Σίγουρα θα έχεις ακούσει πως πρέπει να προσέχεις το άμυλο και τους υδατάνθρακες για τη διατροφή σου και για να μην ξεφύγεις από τα κιλά σου όμως στην πραγματικότητα τα αμυλώδη τρόφιμα είναι βασικά για την κάθε σου μέρα και το ψωμί, τα ζυμαρικά, το ρύζι, είναι αυτά που απελευθερώνουν γλυκόζη στο αίμα και σε φουσκώνουν γρηγορότερα από άλλες τροφές. Έτσι επέρχεται το αίσθημα του κορεσμού, δεν πεινάς άλλο και σταματάς. Επιπλέον, παρέχουν περισσότερες φυτικές ίνες, βιταμίνες συμπλέγματος B, μαγνήσιο, σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο κα ψευδάργυρο.

2. Φρούτα και Λαχανικά

Δεν είναι μύθος ούτε ιδέα και αντίληψη των παλαιών ότι τα φρούτα και τα λαχανικά μας κάνουν καλό και πρέπει  να καταναλώνουμε παραπάνω από πέντε μερίδες ημερησίως. Αν οι πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως σας φαίνεται κάτι δύσκολο σκεφτείτε ότι μία από αυτές είναι απλά ένα ποτήρι φυσικός χυμός, οπότε μην σας φαίνεται κάτι το ακατόρθωτο σε βάθος 24ωρου. Σίγουρα συνοδεύτε το μεσημεριανό σας με σαλάτα και μην αμελήσετε αντί για σνακ το απόγευμα να φάτε ένα φρουτάκι.

3. Ψάρι:

Έχουμε παρατηρήσει πως ο περισσότερος κόσμος αποφεύγει για διάφορους λόγους να βάλει στη διατροφή του το ψάρι. Είτε για οικονομικούς λόγους, είτε γιατί έχει μεγαλύτερη διαδικασία παρασκευής στο μαγείρεμα είτε επειδή προτιμούν ευκολότερες και γρηγορότερες τροφές, αποφεύγουν να βάλουν στο εβδομαδιαίο τους διαιτολόγια τα ψάρια. Στοχεύσετε στο να τρώτε τουλάχιστον δυο μερίδες ψάρι τη βδομάδα, συμπεριλαμβανομένης μιας μερίδας λιπαρού ψαριού. Σολομός, σκουμπρί αλλά και φρέσκα ψάρια, είναι ότι καλύτερο μπορείτε να χαρίσετε στον οργανισμό σας για μία δύο φορές την εβδομάδα.

4. Κορεσμένα λιπαρά:

Στην Ελλάδα ζούμε και αν μεγάλωσες κι εσύ με ελληνίδα μητέρα ή ελληνίδα γιαγιά έχεις  μάθει από την καλή κι από την ανάποδη τι σημαίνει μαγείρεμα στη χώρα μας, με άπειρο ελαιόλαδο ημερησίως. Θυμάμαι παλιότερα στην οικογένεια μου καταναλώναμε το διπλάσιο αριθμό τενεκέδων λαδιού από ότι πλέον γιατί το ελαιόλαδο ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μας διατροφής σε όλες του τις χρήσεις.  Παρότι ως παραδοσιακά μεσογειακή χώρα εξακολουθούμε να μαγειρεύουμε με ελαιόλαδο, το οποίο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, έχουμε αυξήσει την ημερήσια κατανάλωση ζωικών προϊόντων και το βούτυρο έχει πάρει ισάξια θέση δίπλα σε αυτό.

5. Ζάχαρη:

Είναι αλήθεια πως πρέπει να αποφεύγουμε τις μεγάλες ποσότητες ζάχαρης γιατί αυτό που καταφέρνει είναι να μας γεμίζει ενέργεια στιγμιαία και μετά από λίγο να μας…ρίχνει ξανά στο πάτωμα. Η ζάχαρη σύμφωνα με τους γιατρούς είναι φίλος του καρκίνου.Ένα κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη μας δίνει 20 θερμίδες, ανήκει όμως στις τροφές υψηλού γλυκαιμικού δείκτη. Η ζάχαρη απορροφάται γρήγορα, αυξάνει την ινσουλίνη και το σάκχαρο στο αίμα, αυξάνει τα επίπεδα παχυσαρκίας και μας κάνει πολύ σύντομα να ξαναπεινάμε.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ