γυμναστική-και-κατάθλιψη-πώς-συνδέον-60248

Γυμναστική και κατάθλιψη: Πώς συνδέονται και πως θα ξεπεράσετε τα εμπόδια

Ανάγνωση: 4'

Αν ασκείσαι τακτικά σύμφωνα με τους ειδικούς έχεις λιγότερες πιθανότητες να πεθάνεις από καρδιακές παθήσεις αν έχεις κατάθλιψη. Αντιθέτως, ένα άτομο με κατάθλιψη ή καταθλιπτικές τάσεις που δεν ασκείται είναι πολύ πιο εύκολο να πέσει και σε παθολογικές ασθένειες. Μάλιστα για πολύ κόσμο η γυμναστική είναι ένα ισχυρό αντικαταθλιπτικό και τους βοηθάει να πάνε παρακάτω τη μέρα τους. Συχνά ο κόσμος νομίζει ότι όποιος πάσχει από κατάθλιψη δεν μπορεί να βρει την απαραίτητη ενέργεια για να γυμναστεί αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα σωστό. Για παράδειγμα, η ντοπαμίνη παίζει ρόλο στην αναζήτηση κινήτρου και τα μειωμένα επίπεδα αυτού του νευροδιαβιβαστή, οδηγούν στο να αισθάνονται απαθή και κουρασμένα.

Πολλοί ασθενείς με κατάθλιψη περιγράφουν μια αίσθηση στα άκρα τους που δεν μπορούν να αντέξουν, κουρασμένα χέρια και πόδια που δεν μπορούν και δεν θέλουν να τα κουνήσουν. Ακόμα και να σηκωθούν για την καθημερινή τους υγιεινή, για τα άτομα με κατάθλιψη μοιάζει γολγοθάς και πολλές φορές ο περίγυρός τους δεν μπορεί να καταλάβει πως δεν είναι τεμπελιά αλλά ασθένεια.Οι ερευνητές από το UT Southwestern και το The Cooper Institute στο Τέξας μελέτησαν 18.000 και συμπέραναν ότι αυτοί που ασκούνται έχουν μειωμένες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιακές νόσους.

Άσκηση και καρδιαγγειακή υγεία

Σύμφωνα με έρευνα κατά της κατάθλιψης, οι ειδικοί δήλωσαν ότι η άσκηση είναι γνωστό ότι μειώνει τις φλεγμονές – γνωστός ένοχος στην ανάπτυξη καρδιακών παθήσεων και ευθύνεται και για άλλες ασθένειες.Εκτός από τις καρδιαγγειακές παθήσεις, η κατάθλιψη έχει συσχετιστεί με αύξηση του κίνδυνου για διαβήτη, παχυσαρκία και χρόνιες νεφρικές νόσους.Η γυμναστική μπορεί να βοηθήσει όσο κι σου ακούγεται εκ πρώτης άσχετο. Αυτό δεν είναι απλώς μία θετική πληροφορία αλλά μια αξιόπιστη θεραπεία σύμφωνα με τους ειδικούς και θα ξεπεράσεις τα εμπόδια σύντομα. Παλαιότερες έρευνες έχουν δείξει ότι η άσκηση μειώνει την κατάθλιψη στο ελάχιστο εκείνη τη στιγμή και μακροπρόθεσμα σου κάνει καλό.Εκτός από τα φυσικά συμπτώματα που έχει ένας καταθλιπτικός είναι και όλα αυτά που σκέφτεται μόνος του και τον βαραίνουν. Τα συναισθήματα του ότι κάποιος δεν αξίζει, η έλλειψη αυτοπεποίθησης και το αίσθημα βάρους μπορούν να λυθούν με μία καλή προπόνηση.

Παρακάτω συγκεντρώσαμε μερικούς τρόπους να σας βοηθήσουμε με την άσκησή σας.

Πώς θα οργανώσετε την άσκησή σας

· Ρυθμίστε το πρόγραμμά σας ώστε να προλαβαίνετε καθημερινά να γυμναστείτε αλλά χωρίς να το παρακάνετε ή να υπερβάλετε με αυτό.

· Διατηρήστε πρόγραμμα και καταγράψτε τα πάντα γύρω από την άσκησή σας και τον τρόπο που έχετε επιλέξει.

· Διαφοροποιήστε τις προπονήσεις και τις ασκήσεις σας για να αποφύγετε τη μονοτονία, συνδυάστε βάρη και αερόβια γυμναστική, τρέξιμο, κάποιο άθλημα και ότι σας κάνει να νιώθετε καλά. Αν ξεκινήσετε πχ. τρέξιμο, επειδή κάποιος σας είπε ότι είναι πολύ καλό , καλά κάνατε και ξεκινήσατε αλλά αν είναι κάτι που δεν σας αρέσει σύντομα θα βαρεθείτε και θα έχετε πάρει την άσκηση με στραβό μάτι, οπότε καλύτερα βρείτε κάτι που να αρέσει σε εσάς.

· Γυμναστείτε με καλή παρέα, γιατί η κατάθλιψη θα ενισχυθεί περισσότερο αν αυτή την ώρα της άσκησής σας απομονωθείτε ξανά από τον κόσμο. Το να προπονηθείτε με κάποιον που απολαμβάνετε την παρέα του θα είναι ωφέλιμο.

· Φροντίστε να κρατάτε σταθερό πρόγραμμα και να είστε συνεπής με τη γυμναστική σας, δείτε το σαν ένα ταξίδι αυτοβελτίωσης.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ