αποκάλυψη-για-εύκολο-αδυνάτισμα-οι-επ-66487

Αποκάλυψη για εύκολο αδυνάτισμα: Οι επιστήμονες λένε ποια είναι η καλύτερη ώρα για γυμναστική

Ανάγνωση: 4'

Η σωματική άσκηση έχει πολλά οφέλη για την υγεία μας. Καταρχάς, βοηθάει στη διατήρηση της σωματικής μας κατάστασης και βελτιώνει την αντοχή μας. Επιπλέον, βελτιώνει τη λειτουργία της καρδιάς και των αγγείων, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών όπως η διαβήτης, η υπέρταση και οι καρδιακές παθήσεις, ενώ επίσης βελτιώνει τη διάθεση και μειώνει το άγχος και το άγχος.

Ωστόσο, η ώρα της ημέρας κατά την οποία θα γυμναστούμε είναι επίσης σημαντική. Η σωστή ώρα για να γυμναστείτε εξαρτάται από το πρόγραμμα της ημέρας σας και τις προτιμήσεις σας. Αν είστε πρωινός τύπος, τότε η πρωινή γυμναστική μπορεί να σας βοηθήσει να ξεκινήσετε τη μέρα σας με ενέργεια και καλή διάθεση. Αντίθετα, αν προτιμάτε να γυμναστείτε αργότερα στην ημέρα, τότε μπορείτε να το κάνετε μετά τη δουλειά σας. Σημαντικό είναι να βρείτε την ώρα που σας ταιριάζει καλύτερα και να την κάνετε με συνέπεια.

Άσκηση: Πότε έχει καλύτερα αποτελέσματα για τις καύσεις λίπους και τον μεταβολισμό;

Αρχικά όπως έχουν τονίσει οι επιστήμονες η άσκηση αργά το πρωί μπορεί να είναι η καλύτερη για να κάψετε λίπος, καθώς η ώρα της φυσικής δραστηριότητας επηρεάζει τον μεταβολισμό του.

Μετά από πειράματα στο εργαστήριο διαπίστωσαν ότι ομάδα ποντικιών που γυμνάζονταν μόλις άρχιζε το φυσικό διάστημα της κινητικότητάς τους, αύξησαν τον μεταβολισμό τους πολύ περισσότερο απ’ όσο όταν γυμνάζονταν τις ώρες που φυσιολογικά θα αναπαύονταν.

Τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι η άσκηση αργά το πρωί είναι πιο αποτελεσματική απ’ ό,τι εκείνη αργά το απόγευμα για τη διέγερση του μεταβολισμού και την καύση λίπους. Επομένως, η πρωινή άσκηση μπορεί να είναι χρήσιμη για όσους θέλουν να χάσουν τα περιττά τους κιλά, δήλωσε η επιβλέπουσα ερευνήτρια Dr. Juleen Zierath, καθηγήτρια στο Τμήμα Μοριακής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Καρολίνσκα.

Ακόμα, τα νέα ευρήματα δημοσιεύθηκαν προσφάτως στην επιστημονική επιθεώρηση PNAS. Όπως εξηγούν οι ερευνητές, η φυσική δραστηριότητα διαφορετικές ώρες την ημέρα επηρεάζει με διαφορετικούς τρόπους τον οργανισμό. Και αυτό, διότι οι βιολογικές διεργασίες εξαρτώνται από τους κιρκάδιους ρυθμούς των κυττάρων.

Οι κιρκάδιοι ρυθμοί των κυττάρων είναι ο 24ωρος κύκλος που αποτελεί τμήμα του βιολογικού «ρολογιού» του οργανισμού.

Άσκηση: Τι δείχνει η νέα έρευνα

Έχοντας αυτό κατά νου, οι ερευνητές θέλησαν να εξακριβώσουν ποια ώρα της ημέρας κάνει ο οργανισμός περισσότερες καύσεις λίπους. Έτσι μέτρησαν το σωματικό λίπος στα ποντίκια μετά από άσκηση σε δύο διαφορετικές ώρες της ημέρας.

Η πρώτη ήταν κατά την πρώιμη ενεργό φάση και η δεύτερη κατά την πρώιμη φάση ανάπαυσης των ζώων. Οι αντίστοιχες περίοδοι στους ανθρώπους είναι αργά το πρωί και αργά το απόγευμα αντιστοίχως.

Οι επιστήμονες εξέτασαν ακόμα διάφορους δείκτες του μεταβολισμού του λίπους στο αίμα των ζώων. Ανέλυσαν επίσης τα γονίδιά τους για να δουν ποια ήταν ενεργά στον λιπώδη ιστό μετά την άσκηση. Η γυμναστική που έκαναν τα ζώα ήταν υψηλής εντάσεως (τρέξιμο).

Άσκηση: Τα αποτελέσματα

Σύμφωνα με αυτά που έδειξαν οι μετρήσεις τους, η άσκηση αργά το πρωί αυξάνει την έκφραση γονιδίων που σχετίζονται με:

  • Την διάσπαση του λιπώδους ιστού (λίπος)
  • Τη θερμογένεση (παραγωγή θερμότητας)
  • Την κυτταρική λειτουργία στον λιπώδη ιστό που υποδηλώνει αυξημένο μεταβολικό ρυθμό

Οι επιδράσεις αυτές δεν παρατηρήθηκαν με την άσκηση αργά το απόγευμα. Επιπροσθέτως, ήταν ανεξάρτητες από την πρόσληψη τροφής.

«Ο σωστός συγχρονισμός φαίνεται ότι είναι σημαντικός για την ενεργειακή ισορροπία του οργανισμού. Είναι επίσης σημαντικός για να παρέχει η άσκηση, οφέλη στην υγεία», υπογράμμισε η Dr. Zierath. «Απαιτούνται, όμως, περαιτέρω μελέτες για να επαληθευτούν τα ευρήματά μας στους ανθρώπους».

Κλείνοντας, πρέπει να συνοψίσουμε πως σύμφωνα με τις έρευνες υπάρχει κατάλληλη ώρα για γυμναστική που βασίζεται στο βιολογικό ρολόι του καθενός. Παρόλα αυτά, ακόμα και το να γυμναστούμε “λάθος” ώρα, είναι σίγουρα καλύτερο από το να μην γυμναστούμε καθόλου.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ