ταξίδι-με-το-αεροπλάνο-οι-αλλαγές-που-σ-66193

Ταξίδι με το αεροπλάνο: Οι αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα σου κατά τη διάρκεια της πτήσης και πώς να προετοιμαστείτε

Ανάγνωση: 4'

Η περίοδος των διακοπών είναι πάντοντε ευχάριστη, χειμώνα καλοκαίρι. Η οργάνωση του ταξιδιού, των ρούχων, των αξιοθέατων που θα δεις και οι δραστηριότητες που θα θέλεις να κάνεις, αρκούν αυτά από μόνα τους για να σε αγχώσουν. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ένα ταξίδι με αεροπλάνο. Χωρίς αμφιβολία το ταξίδι με το αεροπλάνο, θα στρεσάρει τους πάντες έως έναν βαθμό, είτε είναι εξοικειωμένοι με τις πτήσεις είτε όχι. Εκτός από το περιττό άγχος υπάρχουν βέβαια και κάποια άλλα πράγματα που θα συμβούν στο σώμα μας κατά τη διάρκεια μιας πτήσης, σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Σύμφωνα με τον γιατρό Matthew Goldman “Η πίεση, η θερμοκρασία και τα επίπεδα του οξυγόνου στην καμπίνα έχουν διακυμάνσεις και το επίπεδο της υγρασίας είναι χαμηλότερο από όταν βρίσκεσαι στο επίπεδο της θάλασσας”, με αποτέλεσμα το σώμα σου να δέχεται πλήγμα σε ό,τι αφορά τις φυσιολογικές του λειτουργίες. Παράλληλα, η διαφορά της ώρας και το γεγονός ότι θα έρθεις σε επαφή με χιλιάδες ανθρώπους θα επηρεάσουν σίγουρα την υγεία σου και τη φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού σου. Πώς λοιπόν θα αντιμετωπίσεις το ταξίδι με το αεροπλάνο;

Πιείτε πολύ νερό

Δεδομένου ότι τα επίπεδα υγρασίας είναι πολύ χαμηλά, είναι ξεκάθαρο ότι θα πρέπει να ενυδατώνεσαι συχνά. Έχε μαζί σου ένα άδειο μπουκάλι με νερό για να το γεμίσεις όσο βρίσκεσαι στην πτήση, καθώς οι μικρές συσκευασίες που θα σου δώσουν στο ταξίδι δεν θα σε καλύψουν. Παράλληλα, προτίμησε να μη φορέσεις φακούς επαφής, αλλά τα γυαλιά σου για να μην οδηγηθείς στην ξηροφθαλμία. Μικρές δόσεις από δάκρυα στην τσάντα σου θα σε σώσουν.

Διατηρήστε καθαρά τα χέρια σας

Όσο κι αν πιστεύεις πως μπορεί να αρρωστήσεις από την κλειστή καμπίνα του αεροπλάνου, η αλήθεια είναι ότι τα φίλτρα που χρησιμοποιούνται απομακρύνουν βακτήρια, μύκητες και ιούς. Ωστόσο, το γεγονός πως θα έρθεις σε επαφή με πολλούς ανθρώπους που θα βρίσκονται κοντά σου και τα μικρόβιά τους, αυτό θα σε κάνει επιρρεπή σε ασθένειες. Από την άλλη, οι επιφάνειες που ακουμπάς, πριν από λίγο είχαν χρησιμοποιηθεί από κάποιον άλλο επιβάτη. Γι’ αυτό δεν είναι κακό να έχεις μαζί σου ένα αντισηπτικό υγρό, ενώ είναι καλό να θυμάσαι να πλένεις τακτικά τα χέρια σου κατά τη διάρκεια της πτήσης.

“Μην αγχώνεσαι!”

Είναι λογικό πως το στρες σου θα έχει βαρέσει κόκκινο από τη στιγμή που θα ξεκινήσει το ταξίδι, αφού ήδη θα έχεις έρθει αντιμέτωπη με το άγχος να προλάβεις, να δώσεις τις βαλίτσες σου, να μπεις στην πύλη απογείωσης κ.λπ. Παράλληλα, το ότι θα είσαι δίπλα με αγνώστους, μπορεί επίσης να επηρεάσει τη διάθεσή σου. Γι’ αυτό καλύτερα να έχεις προετοιμαστεί, έχοντας σχεδιάσει το πρόγραμμα στο μυαλό σου. Επιπλέον, μπορείς να έχεις μαζί σου τα απολύτως απαραίτητα ή και να έχεις πάρει λίγο πριν επιβιβαστείς ένα φυτικό ηρεμιστικό αν γνωρίζεις πως στρεσάρεσαι εύκολα.

Boost ενέργειας

Δεδομένου ότι το οξυγόνο είναι μικρότερο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, αυτό σημαίνει πως θα νιώθεις κουρασμένη ή δεν θα αναπνέεις το ίδιο καλά. Και σε αυτή την περίπτωση, η ενυδάτωση είναι το κλειδί, όπως και το να κινείσαι όταν επιτρέπεται. Σήκω και κάνε μία βόλτα, προκειμένου να ενεργοποιήσεις την κυκλοφορία του αίματος.

Άνετα ρούχα

Από τη στιγμή που υπάρχει αλλαγή στην πίεση κατά τη διάρκεια της πτήσης, αυτό μπορεί να επηρεάσει και το έντερό σου και το στομάχι σου, με αποτέλεσμα να διασταλλούν, γεγονός που θα σε κάνει να νιώθεις πως έχεις πρήξιμο. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να αποφύγεις το junk food που συνήθως θα βρεις μπροστά σου στο αεροδρόμιο αλλά και άλλες τροφές που μπορούν να σου προκαλέσουν περισσότερα αέρια.

Πέρα από τις παραπάνω συμβούλες το ταξίδι είναι πάντα μία μαγική εμπειρία και ακόμα καλύτερη η αίσθηση ότι “πετάς”.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ