παράταση-τουρισμού-ο-σεπτέμβριος-θα-γ-66245

Παράταση Τουρισμού: Ο Σεπτέμβριος θα γίνει ο νέος Αύγουστος

Ανάγνωση: 4'

Τόσο με την κλιματική αλλαγή όσο και με το γεγονός ότι στην Ελλάδα η ζέστη και ο ήλιος δεν φεύγουν σχεδόν ποτέ, η τουριστική περίοδος αυξάνεται και αυτό οφελεί τόσο τις επιχειρήσεις όσο και τον κόσμο που επιλέγει τον μήνα Σεπτέμβρη για τις διακοπές του. Σύμφωνα με νέες στοιχεία από κρατήσεις σε ξενοδοχεία, ο μήνας αυτός έχει μεγάλη ζήτηση καθώς και πληρότητα πολλές φορές σε διάφορα μέρη, με τα νησιά να βρίσκονται πρώτα στη λίστα. Σε έρευνα που έκανε η AirDNA, η Ελλάδα βρίσκεται στην 3η θέση πανευρωπαϊκά σε θέμα πληρότητας και κρατήσεων διακοπών, με 96% περισσότερες διανυκτερεύσεις σε σχέση με εκείνες που είχαν γίνει την ίδια περίοδο πέρυσι. Η αύξηση φέτος το 2023 της ζήτησης που παρατηρείται για τον μήνα Σεπτέμβριο παρατηρείται επίσης παγκοσμίως σαν τουριστική τάση, καθώς σημαντικές αυξήσεις καταγράφονται σε πολλούς προορισμούς, όπως π.χ. στην Κροατία με 129,1%, στην Πολωνία με 161,5% και στην Αυστρία με 76,4%.

Συνολικά οι κρατήσεις που έχουν γίνει μέχρι στιγμής για τον Σεπτέμβριο είναι αυξημένες κατά 77,7% κατά μέσον όρο, συγκριτικά με το ίδιο διάστημα πέρυσι. Αντιθέτως, για τον Ιούνιο η αύξηση δεν ξεπερνάει το 13%, ενώ συνολικά το τρίτο τρίμηνο, δηλαδή η περίοδος Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, κινείται με ρυθμό αύξησης της τάξεως του 40% σε σχέση με πέρυσι. Τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν αφενός μεν την πρόθεση των ξένων επισκεπτών να εξασφαλίσουν το κατάλυμα της αρεσκείας τους, αποφεύγοντας τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, αφετέρου δε την προσπάθεια να αποφευχθεί ο συνωστισμός που συχνά παρατηρείται τον Αύγουστο στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.

Σύμφωνα με την ανάλυση της AirDNA, «οι τάσεις των κρατήσεων φέτος καταδεικνύουν μια μεταστροφή της συμπεριφοράς των ταξιδιωτών, τόσο σε ό,τι αφορά τους χρόνους που γίνονται οι κρατήσεις όσο και στην επέκταση της περιόδου υψηλής ζήτησης. Ιστορικά, ο Σεπτέμβριος εθεωρείτο ο ουραγός της θερινής τουριστικής περιόδου στην Ευρώπη. Με βάση όμως τα σημερινά δεδομένα από τις κρατήσεις που έχουν γίνει, φαίνεται πως ο μήνας αυτός θα είναι πολύ πιο κινητικός και οι οικοδεσπότες θα μπορούν να επιβάλουν υψηλότερες τιμές για όσους πραγματοποιήσουν κρατήσεις της τελευταίας στιγμής στους δημοφιλέστερους προορισμούς».

Σε πρόσφατη έρευνα της Mindhaus, που έγινε για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (European Travel Commission) με δεδομένα που συλλέχθηκαν τον Μάρτιο από δείγμα 6.000 ατόμων από όλες τις βασικές αγορές του ελληνικού τουρισμού, προέκυψε πως το τρίτο σημαντικότερο κριτήριο επιλογής προορισμού και μάλιστα με ανοδική τάση είναι η αποφυγή του συνωστισμού. Τα άλλα δύο κριτήρια είναι ασφαλώς οι καιρικές συνθήκες (18%) και οι ελκυστικές προσφορές (17%). Στο πλαίσιο αυτό, εκτός από την προτίμηση προς άλλους μήνες πέραν του διμήνου Ιουλίου – Αυγούστου, φαίνεται πως υπάρχει ευκαιρία ανάπτυξης και για πιο απομακρυσμένους προορισμούς, ώστε να αναδειχθούν ως «κρυμμένοι θησαυροί». Μια τέτοια εξέλιξη είναι σαφές ότι ευνοεί σημαντικά τη βραχυχρόνια μίσθωση, καθώς πολλά ακίνητα θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν με τον τρόπο αυτό.

Αναφορικά με το ύψος των τιμών ανά διανυκτέρευση, τον φετινό Μάρτιο, η μέση τιμή στην ελληνική αγορά ανήλθε στο ύψος των 187 ευρώ, μια άνοδος της τάξεως του 26% σε ετήσια βάση. Παράλληλα, σημαντική αύξηση κατά 14,8%, η υψηλότερη πανευρωπαϊκά, σημειώθηκε και σε ό,τι αφορά τη μέση πληρότητα, που πλέον διαμορφώνεται σε 50%. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στη μεγάλη αύξηση της ζήτησης και στη συγκράτηση της προσφοράς καταλυμάτων. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της AirDNA, η ζήτηση (με βάση τον αριθμό των διανυκτερεύσεων) αυξήθηκε κατά σχεδόν 30% (29,6%) σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Ο τουρισμός είναι ένας από τους σημαντικότερους τομείς σε μία χώρα.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ